cmd_target | amxmisc | AMX X Documentation

Инклуды

    1. Стоки
    1. Нативы
    2. Форварды
    1. Нативы
    2. Стоки
    1. Нативы
    2. Стоки
    1. Нативы
    1. Нативы
    2. Стоки
    1. Нативы
    1. Нативы
    2. Форварды
    3. Стоки
    1. Нативы
    2. Форварды
    1. Нативы
    1. Нативы
    1. Нативы
    2. Стоки
    1. Нативы
    2. Форварды
    1. Нативы
    1. Нативы
    2. Форварды
    1. Нативы
    2. Форварды
    1. Стоки
    1. Нативы
    1. Нативы
    2. Стоки
    1. Стоки
    1. Стоки
    1. Нативы
    1. Нативы
    2. Форварды
    3. Стоки
    1. Нативы
    1. Нативы
    1. Нативы
    1. Нативы
    2. Стоки
    1. Нативы
    1. Нативы
    1. Стоки
    1. Нативы
    1. Нативы
    1. Нативы
    2. Форварды
    1. Нативы
    1. Нативы
    1. Нативы
    2. Форварды
    1. Нативы
    1. Нативы
    1. Нативы
    1. Нативы
    1. Нативы
    2. Форварды
    1. Нативы
    2. Стоки
    1. Нативы
    1. Нативы
    1. Нативы
    2. Стоки
    1. Нативы
    2. Стоки
    1. Стоки
    1. Нативы
    1. Нативы
    1. Нативы
    1. Нативы
    2. Форварды
    3. Стоки
    1. Стоки
    1. Нативы
    2. Форварды
    3. Стоки
    1. Нативы
    1. Нативы
    2. Форварды
    3. Стоки
    1. Нативы
    1. Нативы
    2. Стоки
    1. Стоки

cmd_target

Синтаксис
									stock cmd_target(id, const arg[], flags = CMDTARGET_OBEY_IMMUNITY)
									{
     new player = find_player("bl", arg);
     if (player)
     {
          if (player != find_player("blj", arg))
          {
               console_print(id, "%L", id, "MORE_CL_MATCHT");
               return 0;
          }
     }
     else if ((player = find_player("c", arg)) == 0 && arg[0] == '#' && arg[1])
     {
          player = find_player("k", str_to_num(arg[1]));
     }
     if (!player)
     {
          console_print(id, "%L", id, "CL_NOT_FOUND");
          return 0;
     }
     if (flags & CMDTARGET_OBEY_IMMUNITY)
     {
          if ((get_user_flags(player) & ADMIN_IMMUNITY) && ((flags & CMDTARGET_ALLOW_SELF) ? (id != player) : true))
          {
               new imname[MAX_NAME_LENGTH];
               get_user_name(player, imname, charsmax(imname));
               console_print(id, "%L", id, "CLIENT_IMM", imname);
               return 0;
          }
     }
     if (flags & CMDTARGET_ONLY_ALIVE)
     {
          if (!is_user_alive(player))
          {
               new imname[MAX_NAME_LENGTH];
               get_user_name(player, imname, charsmax(imname));
               console_print(id, "%L", id, "CANT_PERF_DEAD", imname);
               return 0;
          }
     }
     if (flags & CMDTARGET_NO_BOTS)
     {
          if (is_user_bot(player))
          {
               new imname[MAX_NAME_LENGTH];
               get_user_name(player, imname, charsmax(imname));
               console_print(id, "%L", id, "CANT_PERF_BOT", imname);
               return 0;
          }
     }

     return player;
}
								
Переменная Описание
id
Client index of admin performing an action
arg
Target pattern
flags
Filtering flags, see CMDTARGET_* constants above

Описание
Processes a generic target pattern and tries to match it to a client based on filtering flags. If no unique target is found an appropriate message is displayed to the admin.

Пометка
The pattern is first matched case insensitively against client names.
If no match is found it is matched against client authids. If still no
match is found and the pattern starts with '#' it is finally matched
against client userids.

Пометка
Since client names are matched by substring the pattern can potentially
match multiple targets. In that case the function will return 0 and ask
the admin to provide a unique pattern.

Пометка
The filtering flags are applied after the pattern matching has
finished. That means the pattern has to be unique against all clients
on the server even if some of them are not eligible.

Возвращает
Client index, or 0 if no or multiple clients matched
Сверху Снизу