Black Background/Box/Square

Сообщения
49
Реакции
-1
Помог
1 раз(а)
I am using link gun and sometimes this black background shows when someone shoots and i dont know how to fix it? any help ?

we resized sprites to have smaller download file size, instead 500kb we made to have 50kb and increased their size in code, maybe is that issue? i dont know.




1707834492495.png
 

Download all Attachments

Сообщения
206
Реакции
21
Помог
6 раз(а)
try another ENTITY_MUZZLE_SPRITE, the problem is here in stock Weapon_MuzzleFlash
 
Сообщения
857
Реакции
532
Помог
13 раз(а)
a u using resemiclip? try to switch off transparency in resemiclip's settings
 
Сообщения
49
Реакции
-1
Помог
1 раз(а)
a u using resemiclip? try to switch off transparency in resemiclip's settings
Yea goldsrc has problems with showing things tru transparency i had similar issues with water and multiplayerbhop blocks that blinks and are transparent so this actually may work... i will try i also posted same problem i faced in molotov grenade 1.0.3 so i guess its because of it. Very smart man thanks a lot.
 
Сообщения
49
Реакции
-1
Помог
1 раз(а)
Okay i turned off resemiclip transparency but issue is not solved, there are still black background on sprites
 
Сообщения
857
Реакции
532
Помог
13 раз(а)
check player's rendermode - its can take render mode from the player on attachment
 
Сообщения
264
Реакции
132
Помог
13 раз(а)
1. Закомментируй #define WEAPON_MUZZLEFLASH_ENABLED что бы проверить предположение mlibre
но мне кажется что не в нем дело ...

2. Вижу что игрок немного прозрачный значит включена прозрачность в semiclip , попробуй в настройках transparency = 0;

3. Не совсем понятны твои действия со спрайтом, ведь ты изменял размер спрайта "взрыва" а проблемы с моделью plasmaball .
Неужели такой проблемы нету при старом спрайте взрыва ? И насколько я понимаю изначально plasmaball тоже создавался через спрайт, а потом был переделан под mdl и не исключаю вероятности что это и могло привести к вышеописанной проблеме.
 
Последнее редактирование:
Сообщения
49
Реакции
-1
Помог
1 раз(а)
1. Comment out #define WEAPON_MUZZLEFLASH_ENABLED to check the assumption mlibre
but it seems to me that this is not the issue...

2. I see that the player is a little transparent, which means transparency is enabled in the semiclip, try in the settings transparency = 0;

3. Your actions with the sprite are not entirely clear, because you changed the size of the “explosion” sprite and there are problems with the plasmaball model.
Is there really no such problem with the old explosion sprite? And as far as I understand, initially plasmaball was also created through a sprite, and then it was converted to mdl and I do not exclude the possibility that this could lead to the problem described above.
but isn't transparency = 0; too low? it will make players INVISIBLE 255 is full visible and i put it on 255 already a few days ago when i commented it


semiclip = 1;
team = 3;
time = 0;
crouch = 0;
effects = 0;
distance = 5000;
transparency = 255;
penetfire = 1;
 
Сообщения
264
Реакции
132
Помог
13 раз(а)
Cirovic, на пост mlibre ты вообще не ответил, я предложил тебе сделать уже конкретные действия в п. 1 и п. 2 и дать обратную связь.

Да я сам склоняюсь к тому что пункт 1 ничего не даст , но вот 2 скорее всего и будет решением.
Но просто как то не слишком корректно создавать тему о помощи и потом же игнорировать попытки тебе помочь...

transparency = 0; это не количественный показатель прозрачности , а вообще должен отключать накладывание эффекта прозрачности на игрока , кстати BalbuR об этом и говорил ...
 
Сообщения
49
Реакции
-1
Помог
1 раз(а)
I didn't ignore i just didn't try it because its a lot harder to do that than change numbers in semiclip, i hope he is not offended, i wll try that as last option since it take most time. i will put transparency to 0 now, thanks everyone
 

Пользователи, просматривающие эту тему

Сейчас на форуме нет ни одного пользователя.
Сверху Снизу