High velocity entities damage players

Статус
В этой теме нельзя размещать новые ответы.
Сообщения
219
Реакции
42
I have a plugin creating an entity with high velocity, and sometimes, when touches a player damages him.

What is causing this?
How to fix it?
 
Сообщения
857
Реакции
532
Помог
13 раз(а)
not enough information
try to hook takedamage to check what kind of damage you have taken, then look for the plugin that made it
 
Сообщения
857
Реакции
532
Помог
13 раз(а)
Try to change classname to custom_nail
Maybe its kind of class monster_ that block some features from engine
 
Сообщения
219
Реакции
42
It seems to be solved.

Caused by a customized weapon calling TraceAttack and TakeDamage blocking the original bullet without reset multidmg.
So, correct order to create damage:
  • rg_multidmg_clear()
  • ExecuteHam(Ham_TraceAttack, ...)
  • rg_multidmg_apply(...)
  • don't need to call ExecuteHam(Ham_TakeDamage...), damage is applied by multidmg
 
Статус
В этой теме нельзя размещать новые ответы.

Пользователи, просматривающие эту тему

Сейчас на форуме нет ни одного пользователя.
Сверху Снизу