sub skin on view model

Сообщения
17
Реакции
2
Hi, how can we set sub-skin for view model (v_*.mdl)?

This is metods only sub-models :/

Код:
stock SendWeaponAnim(iPlayer, iAnim, iBody)
{
    set_pev(iPlayer, pev_weaponanim, iAnim);
    message_begin(MSG_ONE, SVC_WEAPONANIM, _, iPlayer);
    write_byte(iAnim);
    write_byte(iBody);
    message_end();
}
 
Последнее редактирование модератором:
  • Нравится
Реакции: Murz
Сообщения
694
Реакции
472
Помог
10 раз(а)
no way
u cant set skin for view model
 
Сообщения
694
Реакции
472
Помог
10 раз(а)
Сообщения
694
Реакции
472
Помог
10 раз(а)
are u really? it's two different games
 
Сообщения
17
Реакции
2
BalbuR, I'm really 1.6 server I already saw a v_ model having a lot of sub-skin and sub-models.
13 Сен 2018
 
Последнее редактирование:
Сообщения
198
Реакции
273
Помог
5 раз(а)
BalbuR, что на счёт call of duty сервера на кс?
там туева хуча модификаций ставится субмодельками.
 
Сообщения
694
Реакции
472
Помог
10 раз(а)
BoecSpecOPs, прочитай еще раз что он написал
 
Сообщения
90
Реакции
126
Помог
3 раз(а)
BadNick, without changing the game client this is not possible, the viewmodel is managed by the game client, the server is very limited in working with the viewmodel
 
Сообщения
1,667
Реакции
1,489
Помог
24 раз(а)
Я делал, но не до конца, возникли проблемы с блендингами на модели игрока, из-за в неправильном положении кости, она исчезала, как исправить хз.
 
Сообщения
17
Реакции
2
Я делал, но не до конца, возникли проблемы с блендингами на модели игрока, из-за в неправильном положении кости, она исчезала, как исправить хз.
How this is use your metods? i know need modules and block client skin because it updates 2x per second.
13 Сен 2018
 
Последнее редактирование:
Сообщения
1,667
Реакции
1,489
Помог
24 раз(а)
Да можно и без модуля, синков нет.
 
Сообщения
17
Реакции
2
Hi, How to fix there was a problem crosshair. crosshair not move how shoot.
check video,
This is the code,
Код:
public UpdateClientData(iPlayer, SendWeapons, CD_Handle)
{
    if(is_user_bot(iPlayer) || !is_user_connected(iPlayer))
        return FMRES_SUPERCEDE;

    static aSpecInfo[33][SPEC_END];
    static Float:flGameTime;
    static Float:flLastEventCheck;
    static iTarget;
    static iSpecMode;
    static iActiveItem;
    static id;
    static kGun;
    iTarget = (iSpecMode = pev(iPlayer, pev_iuser1)) ? pev(iPlayer, pev_iuser2) : iPlayer;

    iActiveItem = get_pdata_cbase(iTarget, m_pActiveItem, XO_PLAYER);

    if(iActiveItem == NULLENT)
        return FMRES_IGNORED;

    id = get_pdata_int(iActiveItem, m_iId, XO_WEAPON);
    kGun = get_user_weapon(iTarget, _, _);

    flGameTime = get_gametime();
    flLastEventCheck = get_pdata_float(iActiveItem, m_flLastEventCheck, XO_WEAPON);

    if(id)
    {
        if(iSpecMode)
        {
            if(aSpecInfo[iPlayer][SPEC_MODE] != iSpecMode)
            {
                aSpecInfo[iPlayer][SPEC_MODE] = iSpecMode;
                aSpecInfo[iPlayer][SPEC_TARGET] = FALSE;
            }

            if(iSpecMode == OBS_IN_EYE && aSpecInfo[iPlayer][SPEC_TARGET] != iTarget)
            {
                aSpecInfo[iPlayer][SPEC_TARGET] = iTarget;
               
                static iTaskData[2];
                iTaskData[0] = iActive[bUsingGuns[iPlayer][kGun]];
                iTaskData[1] = WEAPON_IDLE;
                // Because once pushing LMB u will immediately move to OBS_IN_EYE, the anim message may skip, so let's make delay
                set_task(0.1, "SPEC_OBS_IN_EYE", iPlayer, iTaskData, sizeof(iTaskData)); // Delay 0.1, because with high ping this may skip this 99%
            }
        }
       
        if(!flLastEventCheck)
        {
            set_cd(CD_Handle, CD_flNextAttack, flGameTime + 0.001);
            set_cd(CD_Handle, CD_WeaponAnim, IDLE_ANIM);
            return FMRES_HANDLED;
        }
   
        if(flLastEventCheck <= flGameTime)
        {       
            SendWeaponAnim(iTarget, GetWeaponDrawAnim(iActiveItem), iActive[bUsingGuns[iPlayer][kGun]]);
            set_pdata_float(iActiveItem, m_flLastEventCheck, 0.0, XO_WEAPON);
        }
    }
    return FMRES_HANDLED;
}
 
Сообщения
694
Реакции
472
Помог
10 раз(а)
Default crosshair is blocked by your code. So you can hook CurWeapon and set different CSW from yours in message when you shoot. For example, you have m4a1 and when you have been shot, needs to set in message another weaponindex. CSW_MAC10 have large crosshair, then after that you needs to reset to default iId in message to return your default crosshair by the time
 
Сообщения
17
Реакции
2
Default crosshair is blocked by your code. So you can hook CurWeapon and set different CSW from yours in message when you shoot. For example, you have m4a1 and when you have been shot, needs to set in message another weaponindex. CSW_MAC10 have large crosshair, then after that you needs to reset to default iId in message to return your default crosshair by the time
Thanks, work ez. :)
 
Сообщения
17
Реакции
2
Hi, How to fix there was a problem )
The only thing left is to fix sikns not showing while viewing demo with "viewdemo". With "playdemo" everything is ok, skins show up as they should ?
Do you have an idea how to fix it?
weaponanim test video. weapon shows different skins when you switch weapons fast, that's not a big problem I have few solutions that I will try later...
1 Мар 2019

Problem - viewdemo. check viewdemo and playdemo.
1 Мар 2019
 

Вложения

  • 354.1 KB Просмотры: 24
Последнее редактирование:
  • Нравится
Реакции: Murz

Пользователи, просматривающие эту тему

Сейчас на форуме нет ни одного пользователя.
Сверху Снизу