default movement steps to custom

Сообщения
16
Реакции
0
Hi, How to change from default movement steps to custom (steps on: ground, water, ladder etc.)?
 
Сообщения
694
Реакции
472
Помог
10 раз(а)
берешь Rh_rv_emitsound , блокируешь звуки шагов, там же попутно отправляешь свои новые шаги
хукаешь updateclientdata , засылаешь игроку flTimeStepsound в 99999 значении
всё
 
Сообщения
16
Реакции
0
I make this plugin, but he removes all walking sounds. What should I do to add the sounds of walking up a ladder, swimming?

Код:
register_forward(FM_PlayerPreThink, "fwd_PlayerPreThink", 0);



new const g_szStepSound[MAX_SOUNDS][] = {
    
    "player/jb/pl_step1.wav",
    "player/jb/pl_step2.wav",
    "player/jb/pl_step3.wav",
    "player/jb/pl_step4.wav"
};



public fwd_PlayerPreThink(id)
{
    if(!is_user_alive(id))
        return FMRES_IGNORED;
    
    set_pev(id, pev_flTimeStepSound, 99999);
    
    if(g_fNextStep[id] < get_gametime())
    {
        if(fm_get_ent_speed(id) && (pev(id, pev_flags) & FL_ONGROUND))
            emit_sound(id, CHAN_BODY, g_szStepSound[random(MAX_SOUNDS)], VOL_NORM, ATTN_STATIC, 0, PITCH_NORM);
        
        g_fNextStep[id] = get_gametime() + STEP_DELAY;
    }
    return FMRES_IGNORED;
}

stock Float:fm_get_ent_speed(id)
{
    if(!pev_valid(id))
        return 0.0;
    
    static Float:vVelocity[3];
    pev(id, pev_velocity, vVelocity);
    
    vVelocity[2] = 0.0;
    
    return vector_length(vVelocity);
}
 
Сообщения
1,487
Реакции
1,480
Помог
2 раз(а)
Kiperek,
Oh, ladder and swimming
Код:
OrpheuRegisterHook(OrpheuGetFunction("PM_LadderMove")
OrpheuRegisterHook(OrpheuGetFunction("PM_WaterMove")
 
Сообщения
101
Реакции
219
Вода - var_waterlevel
Лестница - MOVETYPE_FLY
 
Сообщения
694
Реакции
472
Помог
10 раз(а)
Сообщения
16
Реакции
0
Ok wait..


🌈


я уже дал подсказку
единственное что flTimeStepsound засылать надо в clientdata, иначе на стороне движка оригинальный код шагов работать не будет
if I understood correctly it isn't possible to exchange water/ladder sounds from Hlds. It is needed for this Orpheu.


Вода - var_waterlevel
Лестница - MOVETYPE_FLY
Is this a part of the code from reapi library?
How to use it is?

Kiperek,
Oh, ladder and swimming
Код:
OrpheuRegisterHook(OrpheuGetFunction("PM_LadderMove")
OrpheuRegisterHook(OrpheuGetFunction("PM_WaterMove")
Can I intercept it, or are the steps on metal, sand, snow?
 

Пользователи, просматривающие эту тему

Сейчас на форуме нет ни одного пользователя.
Сверху Снизу