Breakable Hint

Сообщения
15
Реакции
4
I have this plugin that show me if an entity is breakable. The problem is that it show me the Bomb Site Green Box as breakable but in fact they are breakable just by C4 (and I think the RPG). So.. there is any way to detect only entityes breakable by the player?

Код:
#include <amxmodx>
#include <engine>
#include <reapi>

// Defines
#define AIMTASK 500

// Cvars
new cvar_message_type

public plugin_init()
{
    register_plugin("Breakable Hint", "1.1", "Raheem")
    
    // Cvars
    cvar_message_type = register_cvar("break_hint_type", "2")
    
    // Tasks
    set_task(0.5, "Check_AimTask", AIMTASK, _, _, "b")
}

public Check_AimTask()
{
    if (get_pcvar_num(cvar_message_type) == 0)
    {
        remove_task(AIMTASK, 0)
        return
    }
    
    for (new id = 1; id <= get_member_game(m_nMaxPlayers); id++)
    {
        if (!is_user_alive(id))
            continue
        
        new iEntIndex, iBody
        get_user_aiming(id, iEntIndex, iBody)
        
        if(is_valid_ent(iEntIndex) && !is_user_connected(iEntIndex))
        {
            new szClassName[32]
            
            get_entvar(iEntIndex, var_classname, szClassName, charsmax(szClassName))
            
            if(equal(szClassName, "func_breakable"))
            {
                if (get_pcvar_num(cvar_message_type) == 1)
                {
                    set_hudmessage(random(256), random(256), random(256), 0.1, -0.3, 2, 2.0, 2.0)
                    show_hudmessage(id, "You can break this entity!")
                }
                else if (get_pcvar_num(cvar_message_type) == 2)
                {
                    client_print(id, print_center, "You can break this entity!")
                }
            }
        }
    }
}
 
Сообщения
203
Реакции
324
Помог
3 раз(а)
Код:
if(is_valid_ent(iEntIndex) && !is_user_connected(iEntIndex))
>>>
if(is_valid_ent(iEntIndex) && !is_user_connected(iEntIndex) && pev(iEntIndex, pev_takedamage) == DAMAGE_YES)
 
Сообщения
15
Реакции
4
error 017: undefined symbol "pev" ?

edit: It's fakemeta.. ? Isn't there any ReAPI replacement?
 
Сообщения
203
Реакции
324
Помог
3 раз(а)
ArminC,
Код:
get_entvar(iEntIndex, var_takedamage) == DAMAGE_YES
 
Сообщения
432
Реакции
409
Помог
14 раз(а)
Xelson, правильнее будет воспользоваться флагом SF_BREAK_TRIGGER_ONLY
 
Сообщения
203
Реакции
324
Помог
3 раз(а)
voed, может быть и правильнее, но на деле одно и тоже.
 
Сообщения
432
Реакции
409
Помог
14 раз(а)
Xelson, тем, что это именно то что нужно ТСу:smile3:
1520080928175.png
 
Сообщения
15
Реакции
4
So what's the best method.. ?? I replace if(is_valid_ent(iEntIndex) && !is_user_connected(iEntIndex)) with ??
 
Сообщения
203
Реакции
324
Помог
3 раз(а)

Пользователи, просматривающие эту тему

Сейчас на форуме нет ни одного пользователя.
Сверху Снизу