What decal index use entities - TE_DECAL

Сообщения
219
Реакции
42
I'm talking about this:
Код:
message_begin_f(MSG_PVS, SVC_TEMPENTITY, vecEndPos, 0);
write_byte(TE_DECAL);
write_coord_f(vecEndPos[0]);
write_coord_f(vecEndPos[1]);
write_coord_f(vecEndPos[2]);
write_byte(random_num(41, 45)); // 41 to 45 decal index - bullet hole
write_short(ent);
message_end();
That 'magical' numbers 41 to 45 depends on the entity that decal will be drawn.
I found a decal list: https://forums.alliedmods.net/showthread.php?t=20448

but I want to know what decal is being used by each entity
 
Последнее редактирование:
Сообщения
271
Реакции
423
Помог
5 раз(а)
Look at decals.wad
 
Последнее редактирование:
Сообщения
271
Реакции
423
Помог
5 раз(а)
Well, that helps me to see decals name (inverse-ordered by index from list posted) and a preview about them.

But I want to know what decal is using by each entity.
For example, glass is using decal 183 - white mark - "{bproof1" name
any to any! just set decal id and entity id :)
9 Окт 2021
glass is not entity. it is texture type!
 
Сообщения
271
Реакции
423
Помог
5 раз(а)
iPlague, Здесь изначально поставлен неправильный вопрос, а glass это тип текстуры с которым ассоциируются эффекты, как звуковые так и графические. Краска ведь не автомобиль, хотя его ей красят.
 
Сообщения
219
Реакции
42
any to any! just set decal id and entity id :)
9 Окт 2021
glass is not entity. it is texture type!
Yeah, of course. You can place whatever decal you want.
but I'm asking what decal is being drawn by engine, finally I found it:

но в основном текстуры стекла используют либо на funk_wall либо на funk_breakable, это ведь энтити?
func*

It's not related to a music genre
 
Сообщения
271
Реакции
423
Помог
5 раз(а)

Пользователи, просматривающие эту тему

Сейчас на форуме нет ни одного пользователя.
Сверху Снизу